dijous, 9 d’abril del 2020

Crònica partida Rafa Terron - Covid-19



  
CRÒNICA RAFA TERRON – COVID-19, 1-0



Bones.
Aquest és un bloc d'escacs, dedicat especialment a parlar de tot allò que afecta al Club d'Escacs de Cornellà, i no he pogut estar-me d'escriure sobre l'assumpte que ens té i ens ha tingut més preocupats a tota la família que forma aquest club: la partida particular que està disputant el nostre company i amic Rafa contra la Covid-19.
La seva partida va començar, si fa no fa, per Sant Josep, quan el Rafa ens va dir que va tornar a tenir les molèsties físiques derivades de càlculs renals i tenia dècimes de febre.
Ell va seguir mantenint-se tan actiu com sempre. 
Com a responsable de l’escola del Club, va fer possible que els nostres “petitets” de l’escola puguin participar en un torneig online el dilluns i divendres com a substitut de la les classes a les que no poden acudir per culpa del confinament. Fins i tot ell i jo vam ser els contactes que van fer possible el reportatge emès per Radio Cornellà sobre les activitats fetes amb els alumnes de l’escola.
El dia 27 de març en Rafa encara té ànims per preparar a través de la plataforma de lichess.org el torneig dels petits de l’escola, però avisa que aquell dia no jugarà perquè no es troba bé. De fet aquella mateixa nit intenta disputar la partida del nostre Torneig Online"A tu aire" contra el nostre company Antonio Moyano, però ha d'abandonar per problemes de salut.
La resta de la crònica resulta més fàcil seguir-la amb les pròpies paraules que el Rafa ens va deixar de testimoni en el grup de whatsapp del Club. 
No us perdeu sobretot els dos darrers escrits, una meravella plena de sentiments, que comparteixo amb el seu permís:

Missatge del Rafa del dia 28 de març:
Hola familia
Llevo unos 10 días con fiebre, ayer y hoy 39.
He llamado 061 y dicen puede ser covid como puede que no sea.
Recluido en una habitación por no estar en contacto con la family.
Además del dolor de piedra 🤣🤣
Creo seré baja del torneo un tiempo. Lo siento
Estoy en cama todo el rato y no muy pendiente del teléfono.
Un abrazo y hasta pronto

Missatge del Rafa del dia 30 de març:
Confirmado neumonia.
Casi al 100 por covid 19.
En próximos días confirman.
Actualmente casa y teleseguimiento.
Me voy a retrasar un poco estos días, lo siento. No puedo moverme
Un poco asustado
😘😘😘

El dia 1 d’abril, la Montse, dona del Rafa, ens deixa a tots glaçats quan ens avisa que han hagut d’ingressar-lo a l’hospital Moises Broggi.

Missatge del Rafa del dia 4 d’abril:
Primero de todo mil gracias a tod@s por estar ahí.
Os leo, os río, os acompaño,.. Gracias
Segunda cosa se había complicado ayer noche todo mucho, mucho. Se llevaron a mi vecino y me dejaron solo.
En estas horas he remontado y es lo que os quería transmitir. Voy a salir de esta, estaba claro yo para el covid era carnaza por la debilidad interna arrastrada de este año y medio de continuas pruebas, tratamientos, que hicieron tuviera mi sistema inmune como lo tengo.
Confirmado covid.
Me queda luchar con la neumo. Conseguí justo anoche, el peor, parar la fiebre después de 17 días seguidos y los picos de 40 sostenidos.
Esto no está acabado y emocionalmente imaginad que supone estar aislado y a las 12 de la noche y con urgencia desalojaron a mi compañero para que yo me quedara ya solo.
No me fio nada, pero he sacado un filón de fuerza, no sé de donde, y os he querido escribir.
Qué sepáis que voy a hacer todo lo posible por seguir con tod@s vosotr@s y en breve.
Me hago mayor, ahora lloro al escribir esto, pero de verdad gracias.
Tengo trabajo, un puto bicho que eliminar y una neumo que vencer. Hace menos de 24 h era mucho más, la medicina no cuenta que soy de Sant ildefons.

Missatge del Rafa del dia 9 d’abril:
Cada cual que le ponga el nombre que quiera, milagro, ciencia, profesionalidad de los equipos médicos, paso del tiempo y remisión previsible, aguante del cuerpo, avance de los fármacos... Llamémoslo cómo a cada cual nos resulte más cómodo de llevar con nuestra forma de pensar, pero aquello que necesitaba cuando ya me aislaron solo con lo que eso conllevaba, aquello que necesitaba con 40 de fiebre y saturación horrorosa con oxígeno puestos, aquello que necesitaba después de 17 días seguidos de fiebre,... Aquello tan difícil que necesitaba que pasara ha pasado.
Estoy sin fiebre por 72 h, y sin antitérmicos  sin oxígeno por 12 y saturo 96.
Hace un rato, a las 6, en pase de enfermería, me recogían la enésima muestra de sangre. Me decía la enfermera a ver si era la última. Se plantean alta en breve parece, por lo que dicen, tal vez hacia hotel médico y con todavía más suerte casa directo.
Desconozco tiempos, pero esto ya no lo para nadie.
Dije me saldría y aquí picando piedra.
Si no tengo riesgo contagio y me dan alta para teletrabajo, estoy haciendo meets de clases con críos en breve.
Hace menos de una semana estaba preparado para lo peor. Al día de hoy, intento vivirlo como un episodio de mi vida muy muy lejano en tiempo y actualmente en proceso avanzado de superación por no decir superado.
Las enfermeras y doctoras llevan tres días que entran y aplauden mi evolución, no es metáfora, lo hacen físicamente.
Anoche me quedé hablando con la que me sacó de los 40 fiebre sostenidos de 12 h y me explicaba como estaba en esos momentos y cómo estoy ahora.
Nunca les podré agradecer lo suficiente su trabajo, compañía, complicidad, sin haberles visto la cara por toda la protección que llevan. Marcharé, las veré por la calle y no las conoceré. Las conoces por como te aprietan la mano con el guante, por como intentan sonreirte con la parte de los ojos que se ven...
Seguid, seguid a las 20 h con ese aplauso. Soy capaz de dedicarlo con nombres claros.
Una de ellas, Yolanda, me hablaba de su hijo adolescente, de sus dificultades,.. Y con su traje de astronauta mientras me toma constantes a mí y a mi compañero, se planta y muy seria me dice, admiro a los profesores por vuestra valentía y saber hacer. Que la persona que te está salvando la vida jugandose la suya te hable de valentía,... Le dije por favor se mirara en el espejo y pongamos en valor conceptos como valentía, empatia, dedicación, en un contexto más acorde con los tiempos que vivimos.

Por último, gracias a vosotr@s.
Gracias por estar ahí, la recuperación física será compleja, neumo sigue, covid sigue,.. Pero estoy considerado inmune. Iré lento, mucha medicación, pero preparado para alta, preparado para trabajar y por su puesto preparado para sentir más cercanos a los míos, unos 25 días de aislamiento forzoso en sus diferentes versiones. Si me toca hotel medicalizado son 15 días más de aislamiento, pero ya no es hospital, ya no es vida en peligro.
Aunque oficial no tardarán en dar el alta, oficiosamente me la he dado yo a mí mismo. Me estoy curando. Una vez más, saldré de esta.
Mil gracias por vuestro apoyo continuado, sin él hubiera sido imposible
Gracias, gracias, os quiero.

Nosaltres també t’estimem, Rafa. I et volem aviat al nostre costat, ... o al davant del tauler. No ens imaginem el Temple sense tu.

7 comentaris:

Ignasi Archs ha dit...

Hola, Rafa. M'acabo d'assabentar de la teva lluita contra aquest maleït virus. Desitjo que et recuperis aviat i que ens puguem retrobar en algun dels tornejos en què coincidíem. Ànims, a tu i a la teva família.
Ignasi Archs

Ivan Humanes ha dit...

¡¡¡Mucha fuerza Rafa!!! ¡¡¡Eres un valiente!!! En nada estarás jugando fianchetos. Abrazos.

xaviier Martínez ha dit...

Un abrazo rafa!! Soy xavi el padre de pau que jugaba con tu hijo en el cornella, me alegro que estes bien. mucha fuerza que ya lo ganado.

Unknown ha dit...

Hola Rafa sóc la Rosa la mare de Pau Martínez y del Biel. Que jugaba el Pau amb el teu fill a Cornellà. Me quedat de pedra... Ostres amic!! Molta força i ànims te estas surtin i me'n alegro moltíssim. Una forta abraçada per tu i per la teva família Dóna-li records a Montse. Tu podràs!!! Ja veuràs tot anirà bé.
Rosa i Xavi.

rafa ha dit...

Moltes gràcies a tots i totes. Ens ensortirem

Unknown ha dit...

Rafa jo tambe tinc ganes de abraçarte i a qui tu saps jeje
La vida es una carrera de obstacles
I tu la estas guanyant.
Fins aviat.
Una forta abraçada.

Unknown ha dit...

Rafa jo tambe tinc ganes de abraçarte i a qui tu saps jeje
La vida es una carrera de obstacles
I tu la estas guanyant.
Fins aviat.
Una forta abraçada.
Emili Albero

Entrades populars

Visites

Hola a tots

Hola, que tal?

El nostre club, com tot en aquesta vida, s'està modernitzant, i una d'aquestes coses per poder aconseguir-ho, és estar a internet.

Hem confeccionat aquest blog, i us mantindrem informats de tot el que passa, no només al voltant del nostre club, sinó també tot el relacionat amb el nostre apassionat esport, art, ciència .... que són els Escacs.


Serà un blog en continu creixement, i sempre intentarem tenir-lo tant al dia, com actualitzat, i sempre donant-li més articles, per a tots en general, des dels nostres magnífics jugadors, fins als nois de l'escola, com als pares i familiars, amics, i qualsevol simpatitzant dels Escacs.


Desitjo que us agradi, que participeu amb els vostres comentaris, amb les vostres idees, que si són possibles es faran realitat.


Una salutació, i ens anem veient pel club.
El nostre TEMPLE, "El TEMPLO"

El vostre amic

Francisco Xavier Solera